URBIZ – Întreprinderi sociale sustenabile pentru comunitățile urbane

 

 

ID-ul proiectului (acordat de instituţia finanţatoare) 303553
Perioada de implementare (01-08-2024– 31-10-2026) (27 luni)
Calitatea avută în cadrul proiectului

Solicitant

Partener

 

 

ASOCIAȚIA “PATRONATUL TINERILOR ÎNTREPRINZĂTORI DIN ROMÂNIA” (PTIR)

ASOCIAŢIA “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN ÎNTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA”

Obiectivul proiectului Obiectivul General al proiectului este reprezentat de facilitarea integrării pe piața muncii a persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile și combaterea sărăciei, prin sprijinirea înființării de întreprinderi sociale în mediul urban din regiunile de dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est și Nord-Est.
Valoarea totală 14.890.599,82 RON, (din care valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor FEDR/FSE+/FC/FTJ: 12.657.009,85 RON)

 

  • Obiectivele specifice ale proiectului:
  1. Creșterea gradului de informare și de conștientizare cu privire la beneficiile antreprenoriatului social care poate reprezenta o opțiune de carieră pentru fiecare, prin desfășurarea unei ample campanii de informare la nivelul regiunilor de dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est și Nord-Est;
  2. Dezvoltarea spiritului antreprenorial și de responsabilitate socială pentru 138 de persoane care doresc să înființeze o întreprindere socială în mediul urban prin participarea la programe de formare profesională „Antreprenor în economia socială”;
  3. Încurajarea antreprenorialului social în mediul urban prin organizarea unui concurs de planuri de afaceri și sprijinirea înființării și dezvoltării activității a 34 de întreprinderi sociale. Cele 34 de planuri de afaceri selectate în urma organizării unui concurs de planuri de afaceri vor beneficia de capitalul necesar demarării activității, astfel înlăturându-se un obstacol extrem de important al demarării unei afaceri, respectiv lipsa resurselor financiare. Acest element va fi completat în implementarea proiectului de oferirea unor servicii personalizate de consiliere, de asistență pentru înființarea întreprinderilor sociale;
  4. Creșterea ocupării și promovarea incluziunii sociale în mediul urban din regiunile de dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est și Nord-Est prin crearea unui număr de minim 136 de locuri de muncă de către întreprinderile sociale nou înființate;
  5. Dezvoltarea unui sistem de sprijin a întreprinderilor sociale din regiunile de dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est și Nord-Est și a economiei sociale ca pilon al reducerii disparităților sociale prin dezvoltarea de parteneriate cu factori de interes pentru domeniul proiectului, precum și prin realizarea și diseminarea analizei „Barometrul antreprenoriatului social”.

Activități realizate:

  • 1.1. Activități specifice managementului de proiect
  • 2.1. Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului
  • 2.2. Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate
  • 2.3. Derularea programelor de formare antreprenorială
  • 2.4. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului
  • 2.5. Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri
  • 2.6. Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului
  • 3.1. Decontarea sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului și monitorizarea funcționarii și dezvoltării entităților de economie socială finanțate
  • 3.2. Monitorizarea funcționarii și dezvoltării entităților de economie socială finanțate
  • 4.1. Informare și publicitate

Rezultate așteptate:

  • Plan de implementare actualizat periodic, set proceduri de management necesare pentru implementarea proiectului, documentații legate de managementul proiectului
  • 1 Campanie de informare implementată la nivelul celor 3 regiuni în scopul prezentării către public a elementelor specifice proiectului, care va conduce la o mai bună cunoaștere a sectorului și la îmbunătățirea vizibilității economiei sociale cu toate formele sale specifice de acțiune; minim 60.000 de persoane din target-ul vizat, cât și din alte categorii de public larg, informate și conștientizate cu privire la elementele specifice proiectului și principalele condiții de a beneficia de oportunitățile oferite de proiect; protocoale de colaborare încheiate cu factori de interes din domeniul proiectului pentru facilitarea accesului la grupul țintă și infografice, informări și prezentări, articole realizate și diseminate în cadrul campaniei
  • Metodologia de selecție a grupului țintă și minim 138 persoane înscrise în grupul țintă al proiectului
  • 1 Competiție de planuri de afaceri implementată în baza unei metodologii de selecție a planurilor de afaceri
  • 34 de planuri de afaceri aprobate în vederea acordării de ajutor de minimis (maxim 62.200 euro/ întreprindere socială), care își vor asuma crearea unui număr total de minim 136 de locuri de munca
  • 6 stagii de cursuri de dobândire a competențelor antreprenoriale în domeniul economiei sociale („Antreprenor în economia socială”) implementate: 138 membri GT participanți, din care 126 vor fi certificați (>91,3% dintre persoanele înscrise la curs)
  • 1 Metodologie de desfășurare a procesului de consiliere; 34 membrii ai GT care își vor completa cunoștințele și aptitudinile prin beneficierea de consiliere antreprenorială
  • 34 de întreprinderi sociale înființate de către membrii grupului țintă, respectiv 34 de contracte de subvenție încheiate de către administratorul schemei de antreprenoriat cu întreprinderile nou înființate
  • 34 de ajutoare de minimis acordate de către Administratorul schemei de antreprenoriat, respectiv 34 de atestate de întreprindere socială obținute de întreprinderile nou create în cadrul proiectului
  • 1 Ghid de implementare a planurilor de afaceri realizat și aplicat în cadrul proiectului
  • 34 de întreprinderi sociale nou-înființate a căror funcționare și dezvoltare este monitorizată pe întreaga perioadă de implementare a planurilor de afaceri, respectiv 34 de rapoarte de monitorizare realizate pentru beneficiarii ajutorului de minimis care au finalizat implementarea planurilor de afaceri
  • Minim 136 de locuri de munca create și menținute urmare a sprijinului primit
  • 1 Analiză a economiei sociale la nivelul celor 3 regiuni de implementare („Barometrul antreprenoriatului social”), realizată și diseminată către factori de interes
  • Comunicate și articole online, afișe postate în locațiile de implementare a proiectului etc.

Daca îndepliniți condițiile de eligibilitate și doriți să vă înscrieți la activitățile proiectului, așteptăm cât mai curând candidaturile voastre.

Mult succes!

DESCARCĂ – METODOLOGIA DE IDENTIFICARE, RECRUTARE ȘI MENȚINERE A GRUPULUI ȚINTĂ

DESCARCĂ – ANEXELE AFERENTE METODOLOGIEI DE IDENTIFICARE, RECRUTARE ȘI MENȚINERE A GRUPULUI ȚINTĂ

 

Link de înscriere în proiect: https://inscriere-urbiz.com/

 

Acest proiect este finanțat prin Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027.

Proiect finanțat de Uniunea Europeană.

“Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”.