„Go Social”

 

ID-ul proiectului (acordat de instituţia finanţatoare) 311119
Perioada de implementare 01.08.2024-30.09.2026 (27 luni)
Calitatea avută în cadrul proiectului

Solicitant

Partener

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania (PTIR)

Parteneri

  • Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR)
  •  Blocul Naţional Sindical (BNS)
Obiectivul proiectului Încurajarea economiei sociale prin sprijinirea înființării de intreprinderi sociale în mediul rural din regiunea București-
Ilfov, în vederea integrării pe piața forței de muncă a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă și a persoanelor vulnerabile din mediul rural. Economia sociala contribuie la dezvoltarea comunităților locale, crearea de locuri de muncă, implicarea persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile și nu numai în activități cu caracter social și/sau
activități economice, facilitând accesul acestora la resursele și serviciile comunității.
Valoarea totală 14.888.772,35 lei, din care 5.955.508,94 lei reprezintă contribuţia FSE+

 

  • Obiectivele specifice ale proiectului:

1.  O.S.1. Creșterea gradului de informare și de conștientizare cu privire la beneficiile antreprenoriatului social, care poate reprezenta o opțiune de cariera pentru fiecare, prin desfășurarea unei ample campanii de informare la nivelul regiunii de dezvoltare București-Ilfov. Campania va avea ca principal obiectiv încurajarea economiei sociale, o mai bună cunoaștere a sectorului și îmbunătățirea vizibilității economiei sociale cu toate formele sale specifice de acțiune. Se pune accent pe oportunitățile pe care proiectul le oferă pentru a veni în sprijinul persoanelor care doresc înființeze o întreprindere socială în mediul rural și pe beneficiile pe care le generează antreprenoriatul social în cadrul unei comunități. Campania asigura șanse egale de participare la proiect pentru persoanele din regiunea București-Ilfov, indiferent de gen, naționalitate, rasa, origine etnica, religie sau credință, orientare sexuala, handicap, vârstă sau orice alt criteriu discriminatoriu.

2. O.S.2. Dezvoltarea spiritului antreprenorial și de responsabilitate socială pentru 132 de persoane, dintre care minim 66 de femei, 20 de persoane de etnie romă și 27 de persoane vunerabile din mediul rural, care doresc înființeze o întreprindere socială în mediul rural, prin participarea la programe de formare profesională „Antreprenor în economia socialăși marketing online. Acțiunile de formare implementate în domeniul antreprenoriatului social și/sau marketingului online pentru membrii grupului țintă se vor finaliza cu certificarea a peste 90% dintre cursanți și vor aduce un plus de cunoaștere pentru participanți, fiind derulate transferuri de informații cu privire la cele mai relevante arii tematice din aceste domenii, respectiv cadrul general al economiei sociale și specificul afacerilor din acest sector, finanțarea afacerii, fundamentarea și elaborarea unui plan de afacere, cele mai eficiente tehnici de marketing online etc. Astfel, se va oferi un fundament metodologic și teoretic corespunzător pentru persoanele care doresc înființeze o întreprindere socială, fie ea finanțată sau nu prin intermediul proiectului. Membrii grupului tintă vor putea derula o activitate economică sustenabilă, profitabilă, fiind astfel stabilite premisele pentru îndeplinirea misiunii sociale a întreprinderii, pentru susținerea locurilor de muncă create, în special pentru persoanele vulnerabile, pentru o calitate mai bună a vieții acestor persoane și a comunității în ansamblul său.

3. O.S.3. Încurajarea antreprenoriatului social în mediul rural prin implementarea unei scheme de ajutor de minimis pentru 34 de întreprinderi sociale înființate în regiunea București-Ilfov. Prin intermediul proiectului se operaționalizează o schemă de minimis pentru 34 de întreprinderi sociale care vor beneficia de capitalul necesar demarării activității, astfel înlăturându-se un obstacol extrem de important al demarării unei afaceri, respectiv lipsa resurselor financiare. Acest element este completat în implementarea proiectului de oferirea unor servicii personalizate de consiliere, de asistență și mentorat pentru înființarea întreprinderilor sociale, precum și de monitorizarea operaționalizării efective a planului de afaceri propus inițial spre finanțare. Susținerea efectivă a înființării și dezvoltării unui număr de 34 de întreprinderi sociale în mediul rural generează beneficii multiple în plan social și economic: se reduc cheltuielile alocate asistentei sociale; crește responsabilitatea și pregătirea profesionala a persoanelor din grupurile vulnerabile; se dezvoltă consumul local, pe termen mediu și lung, pentru anumite produse, prin creșterea veniturilor persoanelor încadrate în întreprinderile sociale; se dezvoltă un nou tip de antreprenoriat și un mediu de afaceri mai responsabil; se formează noi mentalități și atitudini în domeniul incluziunii sociale, creșterea oportunităților de ocupare, se mută accentul de pe asistarea socială pe promovarea practicilor de incluziune socială activă.

4. O.S.4. Creșterea ocupării și promovarea incluziunii sociale în mediul rural din regiunea București-Ilfov prin crearea de către întreprinderile sociale nou înființate a unui număr de 136 locuri de munca, dintre care minim 40 dedicate persoanelor vulnerabile din mediul rural. Prin asigurarea înființării și oferirea de finanțare pentru 34 de întreprinderi sociale, se asigura crearea unor locuri de muncă de calitate și sustenabile, în special pentru persoanele aparținând grupurilor vulnerabile/defavorizate, șomeri, șomeri de lunga durata, persoane inactive, care vor avea un impact pozitiv asupra comunităților și asupra nivelului de trai al populației regiunea de implementare. Cele 136 noi locuri de muncă vor fi menținute de către beneficiarii ajutoarelor de minimis pentru o perioadă de minim 13 luni după finalizarea implementării proiectului.

  • Principalele activități ale proiectului:

Activitate: A.1. Managementul proiectului

Activitate: A.2. Informarea publicului cu privire la oportunitățile oferite și principalele condiții pentru a beneficia de finanțarea nerambursabila

Activitate: A.3. Selectarea grupului tintă ce participa la activitățile proiectului

Activitate: A.4 Derularea programelor de formare

Activitate: A.5 Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului

Activitate: A.6 Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere (mentorat) ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri

Activitate: A.7. Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului și semnarea contractelor de subvenție

Activitate: A.8. Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționarii întreprinderilor sociale

Activitate: A.9. Informare și publicitate

  • Grupul ţintă

Grupul ţintă al proiectului va fi alcătuit din cel puţin 132 de persoane, care au domiciliul în mediul rural din regiunea Bucureşti-Ilfov şi doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul rural. Persoanele vor fi selectate având în vedere respectarea principiului egalităţii de gen – cel puţin 50% din totalul grupului ţintă vor fi femei – şi nediscriminării – cel puţin 15,15% vor fi participanţi de etnie romă şi minim 20% vor fi persoane vulnerabile din mediul rural.

  • Principalele rezultate preconizate:
    Principalele rezultate aşteptate sunt:
    ✓132 de persoane vor beneficia de cursuri acreditate de Antreprenor în economia socială. Ȋn urma finalizării acestora vor primi o subvenţie în valoare de 900 lei şi un certificat recunoscut de MMSS;
    ✓Ȋn perioada 01.12.2024 – 31.03.2025 se va desfăşura concursul planurilor de afaceri în urma căruia vor fi selectate spre finanţare 34 de idei de afaceri sociale care vor beneficia de un ajutor de minimis de 307.000 lei;
    ✓Cei 34 de câştigători ai concursului planurilor de afaceri vor beneficia de servicii de mentorat;
    ✓136 de locuri de muncă create în cadrul celor 34 de startup-uri, câte 4 locuri de muncă în fiecare;
    ✓34 de întreprinderi sociale monitorizate pe parcursul implementării planului de afaceri (14 luni) şi în perioada de sustenabilitate (13 luni);